Bill Ross

2008-04-06@21:44:07
På fredagen åkte vi tåget som gick 9.55 från stationen här i Gävle... Vi kom till Stockholm vid kavrt i 12. Då tog vi oss till Sundbyberg med tunnelbana.. och vi kom rätt på en gång ^^

Hotellet var egentligen inget hotell utan små lägenheter. de var väldigt fina :) Jag och Sofie sov i dubbelsängen och Moa och Isabell sov i allrummet.

Vi spelade två matcher på fredagen. Den första spelade vi kl 3, då mötte vi Sundbyberg Stein. Vi vann den matchen :)

Andra matchen spelade vi halv åtta... vi mötte då ett lag som tillhör världseliten; Sundbyberg Bishop´s arms... det stod tre lika efter fyra omgångar men sen drog de ifrån och vi gav upp efter sex omgångar... de hade stulit två tvåor och vi kände att vi inte skulle komma ikapp... Jag är ganska glad att vi inte blev helt utklassade XD



På lördagen spelade vi ingen match på hela dagen. Vi var ändå i hallen för att titta på när killarna från klubben spelade. Tyvärr så hade ngn gjort inbrott i deras bil så de fick flytta söndagsmatchen till lördag kväll och sen fick de åka hem... de spelade kl 11, 4 och direkt efteråt...

jag och Isabell gick in till Sundbybergs centrum och tittade lite mellan matcherna... det var trevligt :) det var underbart väder ute :D



På söndagen spelade vi match kl åtta vilket betydde att vi fick gå upp 20 över 6... det är gångavstånd till hallen som tur var så man fick lite luft och kunde piggna till... tyvärr var de så att jag var så fruktansvärt yr... jag har ingen aning om vad det beror på en jag mådde inte alls bra på hela dagen..
Matchen kl 8 spelade vi mot Sveg Ica Supermarlket och det gick kasst... vi gav upp efter x antal omgångar... jag höll på att svimma ett tag och såg två Isabell och två kvastar i boet på andra sidan... inte mysigt...

Nu var det så att av de fyra lag som var med så var det tre som hade en vinst vardera... Det skulle alltså bli teedragning om den sista finalplatsen. Vi spelade samtidigt som Ica och man var inte liiite nervös... det var ju bara ett lag som kunde knipa platsen... nu gick det väldigt bra för oss och vi lyckades skrapa ihop 11 poäng :) Ica drog åtta... Nu var det bara sundbyberg Stein kvar... de hade dragit innan oss men vi ville inte veta i förväg...

De hade dragit 4 :D Vi gick till final!!!!

Finalen spelades kl 2... jag var fortfarande lika yr och såg dubbelt :S
Vi mötte Bishop´s arms... vi gav upp efter 5 omgångar...de var för bra... men så spelade jag kasst också så det gick inge vidare :/ men vi blev inte nollade i alla fall ^^

Prisutdelningen var precis efter det att alla finaler hade spelats... Efter det åkte vi hem och kom hem till Gävle vid halv 7 tiden :)

det har varit underbart kul i helgen :) och jag är nöjd ch glad över en andraplats..trots att det bara var fyra lag med... de två lagen som kom efter oss spelar trots allt i elitserien respektive division ett... vi spelar division 4 :D

Hoppsansa vilket långt inlägg, men sånt är livet ^^
Nu hoppas jag bara att jag vann över Moa på fototävlingen vi hade också... troligen inte men man kan ju hoppas ^^

kramar


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0