Figur.

2008-04-01@08:56:37
Lite sent men har ju inte kunnat skriva på ett tag. Vill ändå skriva det här, så bättre sent än aldrig ;D

För er som inte vet vad figur är så kan jag upplysa er om att det är typ enmannacurling... Man får olika uppgifter man ska göra tex dragning, slagning mm. Sen får man poäng efter hur bra man klarar av dessa. Maxpoäng är tre poäng per sten... Vi spelar helfigur och då är det åtta uppgifter och fyra stenar per uppgift... Man får även ta is själv, sopa själv mm...

Figurtävlingen började runt ett... Vi var 15 eller 16 som var med och vi blev uppdelade på tre banor... jag hamnade på bana fyra...
Första delen gick väl hyfsat, jag hade tur... Första delen består av fyra uppgifter och fyra stenar på varje uppgift. Jag hade samlat ihop mer poäng än under KM (det var då helfigur) ^^
Men såklart så kan det aldrig gå bra för mig ngn längre stund så andra halvan gick jättedåligt... :/ Jag fick inte ihop många poäng...

Nu blev det ändå så att jag kom delad sjätteplats (tillsammans med en som spelade på min bana och som jag hade legat på samma poäng som under nästan hela tävlingen). Ni kanske tkr att jag ska vara nöjd med det här... och visst placeringen är väl inte så tokig men det är inte det det gäller. Jag är medveten om hur kasst jag spelade och detta gör att jag är så fruktansvärt besviken på mig själv för detta... det är inte så att jag anser mig vara bättre än de som kom före mig, inte bättre än de som kom efter mig heller för den delen. de förtjänar alla sina placeringar, de är ju trots allt så mkt bättre. Jag hade kommit sist om jag inte hade fått några lyckostenar i första omgången... detta gör att det känns lite orättvist mot de som kom efter mig, de skulle kommit bättre till...

Grejen är den att även om jag kom först eller sist på den poängen jag fick så spelare det ingen roll... jag skulle inte varit mindre besviken på mig själv om jag kom först än om jag kom sist då jag vet med mig att jag spelade kasst!

Och nu över till en fruktansvärt rolig sak :D
MOA KOM 2:A :D

Fatta vad glad jag är för hennes skull :) Hon förtjänar verkligen det här, hon är grym!!!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0