Fisklukt i kemisalen

2008-10-01@21:55:55
Ska börja med att säga Grattis till Johan som fyller år =)

Hade bara en (okej en tredjedels) lektion idag =) Vi förberedde ett fiskprov för elektrofores på fredag. Mosad fisk centrifugerades med destillerat vatten vilket resulterade i en fisklukt som spred sig i hela kemisalen... tur att vi fick utrymma den ganska fort :P Började tio och slutade halv 11, väldigt meningsfull dag måste jag säga...

Det som var kvar av förmiddagen och eftermiddagen användes till filosofiskrivning, är nu uppe i fem sidor, känner mig ganska stolt faktiskt, snart klar =) Jag bakade även tekakor och började plugga fysik lite smått. Läste en del i boken och kom underfund med att jag nog kom ihåg mer än jag trodde vilket känns helt underbart skönt =)

Var på möte ang Nicaraguautbytet halv fem. Träffade de vi ska åka med, ett härligt gäng, kände igen mer än hälften av dem varav fyra har gått i min klass förut (mer eller mindre, en slutade efter ett väldigt kort tag). Ska få hit Nicaraguanerna i början av december och åker dit sportlovet plus en vecka till =) Ska bli grymt kul!



Nu ska jag chatta vidare med Magnus, snart blir det sovdags och kanske lite fysikplugg... får se =)
Tjingeling!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0