Kvällsinspiration

2009-04-13@00:38:03

Inspirationen besöker mig sent på kvällen, gärna mitt i natten. Tyvärr vid dessa tidpunkter då man egentligen borde göra annat än att skriva, men men... Det är då man är som flummigast, vilket jag tror kan intygas från flera håll.
Har nyss haft en minifilmkväll med syrran. För min del började det med curling fram till nio, grattis Norge till vinsten, och därefter blev det "Vid din sida" samt "Djungelboken II", den sistnämda då vi ville ha ngt att garva åt efter snyftisen ;) det var trevligt iaf! Åt upp kladdkakan som vi hittade i frysen, haha!

Man kan ju även fundera över varför alla dessa tankar som inte alltid är så trevliga uppkommer vid den här tiden på dygnet, kanske är det för att hjärncellerna inte riktigt hänger med eller så är det helt enkelt den här iden som jag själv slappnar av och låter tankarna komma. Om jag är speedad till tusen kanske jag slipper det här, jaja... Detta "måste" jag har att göra som jag egentligen inte vill har gjort att jag, i brist på undanflykter, har börjat göra en massa nyttiga saker eftersom jag då kan skylla på ont om tid, haha, detta har dock gjort att jag fått en massa skolarbete gjort som jag annars skulle dra ut på länge... Har till exempel skrivit typ hela pjäsanalysen som vi har hela veckan på oss att skriva, bara två punkter kvar och en halv sida att hålla mig inom, hmm, kan bli svårt, men jaja. Jag har dessutom blivit psykologstuderande för ett tag, blä på detta också, men det har blivit gjort, lite iaf, man kan väl inte göra allt heller!

Har fått läsa en alldeles underbar text idag, den träffade, berörde och betydde, allt på samma gång. Så vacker, så sann och helt enkelt alldeles underbar. Den handlar om sanningen, om att sanningen finns där, du är aldrig ensam, även i de svåraste stunder är du inte ensam, faktum är att det är då du är hjälpt som mest, allt för att du ska överleva och må bra. Så tänk på detta mina värdefulla vänner, jag älskar er!



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0