Ord

2009-04-06@22:25:37
Ord är vackra, de betyder så mycket mer än de bokstäver de är uppbyggda av. De har en betydelse som går att tolka på flera sätt, en individuell tolkning, som kan beröra människor på olika sätt. Jag blir berörd av ord, jag slukar dem, bokstav för bokstav, och betydelsen ger mig känslor, känslor som berör mig och endast mig; lycka, ilska, kärlek, sorg... Jag älskar det!

Det finns så mycket jag vill säga, så mycket jag vill skriva, men orden räcker inte till. Ord, dessa enkla ord, men ändå så vackra, kan förändra, förstöra, bygga upp, men kommer alltid förbli enkla skrivna ord, enkla skrivna vackra ord. Jag vill så gärna kunna författa dessa ord, meningar och texter. dessa texter som berör, som är värda att läsa, men allt känns så meningslöst, så meningslöst när man vet att det inte går. Man saknar det där lilla extra som krävs för att uppfylla drömmen, för att göra tankar till ord, ord till meningar och meningar till texter... Det känns så frustrerande ibland men jag antar att jag får nöja mig med detta, att bara få skriva för att jag älskar det. Kanske ingen läser men jag har i alla fall fått uttrycka mig i ord, dessa vackra ord som kan förändra...

Postat av: Emma

Ord är det vackraste som finns :) Prova att skriva mitt i natten.. funkar alltid bäst. Eller skriv allt du kommer på under ett tema (typ måndag) utan att lyfta pennan från pappret under en minut. Väldigt bra sätt att få igång hjärnan. Puss

2009-04-07 @ 00:49:31
URL: http://honeybii.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0