Det går inte att förklara

2009-05-17@22:05:24

Varför känns det ibland som om livet är en stor ballong, ibland är den full av luft och allt är bra, men när det blir ett litet hål, pyser lyften sakta men säkert ut, snart är ballongen platt. På grund av hålet kan den inte bli lika full på luft igen, aldrig någonsin, om inte någon kommer och täpper igen det som är skadat och som hjälper till att blåsa luft i ballongen igen. Luften är på väg ur, jag känner det, jag kan dock inte sätta fingret på vad det är som hänt. Jag vet bara att saker jag tog lätt på tidigare är mycket svårare att se genom fingrarna på nu, de kommer för tätt inpå.

Samtidigt vet jag att det kanske är såhär det ska kännas, att det är såhär det känns när hålet lagas och att det nästa som händer är att luften blåser tillbaka in och att allt blir nästan som vanligt igen, även fast minnen finns kvar..

Delar av mig jag inte kan förklara

Det skär som knivar i mig
Skär rakt igenom mig
Rakt in i mitt hjärta


Jag kan inget göra
Bara vara och känna
Känna hur hjärtat slits isär


Ett hugg till
Jag försöker hålla mig flytande
Men såret blir allt större


Kraften rinner ur mig
Och alla känslor med den
Mitt hjärta är i trasor


Varje liten bit av mig
Har blivit sliten i stycken
Av något jag inte kan förklara


Snart finns det inget kvar
Såret har ätit upp mitt hjärta
Och mitt liv med det


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0