19 år och GO!

2009-09-06@21:58:41
Nu har jag alltså fyllt nitton :) I lördags närmare bestämt och dagen blev helt underbar, tack vara mina fina vänner som jags penderade helgen med! Ska försöka återge lite av helgens höjdpunkter men det är svårt att återge sådant som kom att betyda så sjukt mycket, orden räcker inte till!

Fredageseftermiddagen tillbringades på ett tåg tillsammans med Jenny, Jeanette, Julia och Alexandra. Tre och en halv timme senare klev vi av på stationen i Norrköping och promenerade till pingstkyrkan som låg bara några hundra meter därfirån. det första jag tänkte när jag klev innanför dörren var över hur sjukt snyggt det var där inne, riktigt häftiga lokaler verkligen, något vi fick uppleva under hela helgen! Runt halv åtta var det ett möte där det blev lite presentationer av Ny Generation samt lite andra filmer om lite allt möjligt. Blev även lite tävlingar osv. Den kvällen var till för alla och man skulle helst bjuda med sig så många som möjligt, vilket GO alltså!! :D Helt underbart!

Katrina kom även hon lite senare och vi alla sex lade beslag på ett litet kuddrum som var typ Alladdin inspirerat med mattor på väggarna och sänghimlar i taket, hög mysfaktor :) Innan vi gick och lade oss blev det UNO-spel tillsammans med ett härligt gäng och jaadu, jag vet inte vad jag ska säga, det blev ett intressant spelande minst sagt... ;)



Lördagen började med ett möte vid tolvtiden. Innan dess hade de fått flera Ny Generationare att sjunga för mig vid frukosten, trevligt med åh så pinsamt, haha! Mötet var fantastiskt och efter det blev det lunch. Klockan tre var det seminarier, vi fick välja mellan två stycken och vi valde det som kallades: med hjärta för andra. Det handlade om att sätta andra först och hur mycket en liten gärning kan påverka en människas liv, hur mycket ett beslut kan påverka. Direkt efter det var det ett gäng krykomedlemmar som satt i en så kallad stadspanel och diskuterade frågor ang tro mm, riktigt intressant måste jag säga!

Efter detta var det bönemöte och därefter blev det middag. Sedan började det mest fantastiska, möte med Joakim Lundkvist samt lovsångskonsert! Helt amazing, så otroligt bra! Så svårt att beskriva, man måste uppleva det själv! Det höll i alla fall på fram till midnatt ungefär. Därefter lyckades mia kära vänner få den nästintill fulla matsalen att sjunga för mig, återigen väldigt trevligt men ruskigt pinsamt. Sedan blev det unospelande samt bubblan, vilket inte går så bra när man gör det vid halv tvåtiden tillsammans med människor som absolut inte kan hålla sig seriösa när de blir trötta, men allt blir så mycket roligare då :)

Sen var det någon som letade fram en sagobok och Alexandra hade sagostund för oss, hmm, internt skämt mer tror jag, nu lät det bara allmänt sjukt! Vi somnade runt tre iaf efter en alldeles underbar dag!


Söndagen började med att klockan ringde taskigt nog efter ungefär fem timmars sömn, därefter packade vi ihop våra saker då rummen skulle användas till söndagsskolan och sedan blev det frukost. Klockan elva började söndagsmötet som vi var med på, tyvärr hade vi fått lite för lite sömn, hoppas ingen märkte det... det var bra iaf så vi ska inte klaga!

Sedan åt vi lunch och halv fyra avgick vårt tåg från Norrköping station, vi var framme i Gävle runt sjutiden.

Fick även mina presenter ikväll :) Dessutom så åt vi glasstårta, trevligt trevligt :)

Jag fotade lite under helgen så bilder kommer, det blev väldigt mycket text nu så creds till er som orkade läsa!



Tack älskade ni för en underbar helg! Och tack till Dig för att du finns där! <3

Kram!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0