привет!

2010-06-29@18:36:49
I'm back on track, efter tio helt fantastiska dagar i Sankt Petersburg!

Första lördagen vi var där börjades med en picnic på stranden tillsammans med en församling, det blev mat, lekar och dop. Framåt kvällen var det happenings i staden och vi var ett par stycken som valde att vara med om allt, vilket innebar att när alla konserter, fyrverkerier mm var över och vi hade trängts på metron med hundratals människor och till slut kommit till studentkorridoren där vi bodde var klockan närmare fem. Detta innebar ungefär tre timmars sömn innan nästa dag började. För att göra det hela lite roligare kan jag ju tillägga att det faktiskt var de personer som valde att åka hem och sova som var tröttast dagen efter, vad säger det?

 Måndag till fredag hade vi hand om ett barndagläger i Sosnovo, en liten stad en bit utanför St Petersburg. Vi lekte med dem, spelade spel, pysslade och en massa annat. Kommunikationen var svår men som tur var så hade vi två fantastiska tolkar med oss som kunde hjälpa oss med den biten. Några ryska ord har snappats upp under resans gång och även läsningen har tagit steg i rätt riktning, även fast jag inte har en aning om vad jag läser...

På fredagskvällen när vi kommit hem från Sosnovo tog vi en tur i St Petersburg. Vi träffade på en sjukt charmig gubbe, en fotograf som tog helt amazing bilder. Han stod bland alla souvenirstånd på en marknad, det stack verkligen ut. Köpte med mig en bild hem, jag är kär.

Sista dagen i Ryssland hade vi en riktig turistdag i St Petersburg med souvenirshopping och besök på Vinterpalatset samt The Church of Spilled Blood. Kyrkan var i särklass en av de finaste jag någonsin sett.
På kvällen var vi hembjudna till ett amerikanskt missionärspar på middag, de var väldigt trevliga!

Hela söndagen gick åt till att resa, först sju timmar på ett tåg till Helsingfors, därefter en timmes flyg till Arlanda och sen tåg till Gävle. I seriously don't think I'm made for travelling, but I don't care. Vad är ett par timmars illamående gentemot en oförglömlig upplevelse?

Bilder från resan lär dyka upp inom en snar framtid, det kommer dock ta ett tag att få ordning på allihop.


Tack till er som gjorde resan till ett minne för livet. Jag kommer aldrig glömma den glädje och den kärlek jag fått uppleva. Jag kommer aldrig glömma ert engagemang och intresse, jag kommer inte heller glömma era enorma hjärtan som brinner för att hjälpa andra. Det är beundransvärt.

Take care. I love you.


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0