Abre mis ojos

2010-09-22@12:35:49
Sitter här, med lite smått panik, och försöker förgäves trycka fram varenda litet spanskt ord jag kan ha lyckats trycka in i min något otillräckliga vokabulär. Observera ordet förgäves... Vi ska skriva en bokrecension till fredag och jag har lite smått panik. Det funkar inte riktigt som jag vill, varför kan jag inte få skriva på svenska? jag som alltid annars brukar ha så mycket ord på lager som bara väntar på att få komma fram sitter nu här med ett stort gapande hål i min hjärna och funderar över vilken idiot jag är som gett mig in på det här. Men envis som jag är så tror jag inte på ett totalt vacuum i skallen, något måste jag ju kunna plocka fram... Typ...
Har skrivit en inledning iaf, på spanska, men sen sket det sig, sen har jag skrivit resten av recensionen på svenska och ska nu försöka översätta, där gick det åt skogen med mitt försök att vara duktig.

Och jag fattar inte ens hur jag kunde överväga att sitta och skriva det här när jag har ett ton panik som jag måste kämpa mig igenom, men tydligen kanske man behöver en paus ibland (läs: när allt går åt skogen)

Nåja, ska återgå till översättandet. Snart kommer Lisa och Maria och förgyller min dag!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0