Open the floodgates of heaven..

2011-07-22@19:42:20
Vaknade av världens åsksmäll inatt, två sekunder senare ringde klockan. Kände inte riktigt för att gå ut och jobba när det blixtrade och hade sig så jag väntade inne ett tag. Precis när jag hade klätt på mig för att gå ut så kom åskregnet, det stod som en hinna framför mig. Bara att vända in och klä på sig helt regnställ (diskret mörkblått färgat tack och lov, till skillnad från syrrans tomatröda, men med en för stor jacka och byxor som ramlar ner till knävecken om jag inte drar upp dem stup i kvarten) och kuta ut till bilen, blev genomdränkt, trots regnstället. Och då ska jag upplysa om att sträckan mellan dörren och bilen är ca 50 meter, om ens det. Sedan köra bil i fem minuter, imma igen rutorna så fint så man kan skriva saker på dem, och när jag skulle ut för att lasta in tidningarna vid buntplatsen så hade det såklart slutat regna och jag såg allmänt fånig ut i mitt blåa regnställ. Byxorna åkte av snarast och jag klarade mig från ännu mer regn. Men jag var lika blöt för det och efter en del vattenpölar kunde fötterna bada i skorna, tidigare hade tårna bara kunnat plaska lite smått. Nice.
Kom att tänka på förra årets tidningsjobb, värsta dagen där var dagen då jag vandrade omkring som ett grönt träsktroll i pappas alltför stora militärgröna regncape. Jag har kommit på bättre tankar och lämnar den hemma nu, känner inte för att ge någon stackare en hjärtattack.

Postat av: C-G

Som vanligt så är dina kommentarer helt underbara. Hahahahahaha! :-D

2011-07-23 @ 10:19:51

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0