You are strong

2011-07-06@13:32:32

Min dator har stått och kopierat filer hela natten, vid halv ett var det nästan 200 minuter kvar och jag orkade inte sitta uppe, hade nog somnat stående isf. Köpte nyligen en hårddisk på 1.5 TB för säkerhetskopiering, cd-skivorna fick känna sig besegrade. Helt sjukt mycket onödiga filer jag sparat, men också ganska kul att sitta och läsa skolarbeten från låg- och mellanstadiet. En saga om en katt som träffar en katt med vingar och tillsammans trollar de bort en häxa, sagan om den lilla flickan som sökte en vän (10 kapitel, varje kapitel typ en mening), en liten dikt om prästkragen (som sedan lästes upp på vårspelet vi hade när jag slutade trean (lågstadiet alltså). Vi var många som var utklädda till blommor, jag var en prästkrage med grön prasselkjol och en hatt med vita kronblad, lovely(jag läste en annan persons dikt och hade sån bred göteborgsdialekt att jag knappt kände igen mig själv (ja, vi har hela vårspelet på vhs (och nej, jag brukar inte ha en förkärlek för parenteser, men nu när jag väl började kunde jag ju lika gärna fortsätta)))) och ett kort arbete om laxen som jag avslutat med "Laxen är mums mums att äta!".

Sen bland alla filer finns också alla våra filmer vi spelat in under åren. Vad sägs om "Den stora finnen", "Anthon Berg och garderobsmysteriet", "Har du sett mina vantar?", "Familjeporträttet" och "Mr. D och det mystiska droppandet"?



Nu ska jag ut och springa en sväng men bjuder på den absolut första bilden jag tog när jag tänk på att börja fota "på riktigt" (eller hur säger man?) Det var iaf typ fyra år sen..



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0