Pura Vida

2011-11-05@03:06:51
Nu sitter jag och Marlene pa ett internetcafe i Libera, de andra har gatt till hotellet med maten vi nyss kopt och vi ska snart ga och ata. Vi har nu spenderat tva dagar pa olika strander ungefar en timmes bussresa harifran. Och vi har alla blivit lite solbranda och ser ut som kraftor lite har och dar, men vad gor man om man smorjer in sig innan och efter att man badat nagon timme, det hjalper inte direkt. Men vi hade en awesome time. Eller pura vida som man uttrycker sig har.

Och sen till the big big huge surprise moment, jag har hoppat bungyjump!!!!
Tisdag till torsdag morgon var vi till ett stalle som heter Monteverde och som ar en regnskog/djungel en bit harifran. Vi bodde pa ett sjukt mysigt hotell och pa onsdagen tog vi en heldag vid ett stalle som heter eXtremo och som har en massa aventyr for turister. Det forsta vi gjorde var att aka Canopy, linbanos i djungeln. Helt underbart kul! Hogt over the most breath-taking place susade vi fram som superman, hangande i luften, mitt i djungeln gjorde vi en Tarzan-swing, en enorm jattegunga fran en hog plattform. Awesome! Plus en massa andra linbanor dar vi i sittande stllning akte genom skogar och over dalar. Pura vida!!

Efter det sa blev et alltsa dags for bungyjump. Tre av de andra bestamde sig fort men for mig tog det lite mer tid, jag ar ju ganska mesig, egentligen, hehe. Och nar det handlar om att kasta sig ut fran hog hojd utan att ha nagon som helst kontroll sa ar det inte riktigt min basta grej liksom. Men till slut tog jag mig i kragen och insag att jag faktiskt ville gora det. Sa det slutade med att jag stog dar i gallerkorgen, 147 meter over marken, med en underbar vy runt omkring, medan tva killar (instruktorer/sakrare) stod bredvid mig och raknade ner, fem, fyra, tre, tva, ett, JUMP! Da var det bara att kasta sig ut. Och ahhh vilken kansla! Helt underbart! Och varldens adrenalinkick, tror jag var speedad timmar efterat haha. Att bara falla fritt for att sen fangas upp av gummirepet och studsa upp och ner med en av de vackraste utsikter jag sett snurrande runt, runt, upp och ner omkring mig. En kansla som ar svar att beskriva. Och efterat kande jag att jag faktiskt gjort nagot stort for mig, nagot som bade jag sjalv och manga andra aldrig trott jag skulle gora. But I did it!! Och jag skulle vilja gora det igen.

Senare samma kvall var vi med pa en Night Walk i djungeln, en guidad tur. Rustade med ficklampor begav vi oss av och det var verkligen en upplevelse. Vi fick se flera djur! Bland annat sengangare, tvattbjorn, en enorm vandrande pinne, ett flertal lustiga insekter och svampar som fick dott tra att lysa i morkret! Men det varsta av allt var tarantellorna, hehe. Tva stycken fick vi se, ute i det fria. De bodde dar i sina halor och krop fram pa sina ackliga ben, rys. Men jag lyckades fota en anda, lite bildbevis liksom. Haha. Men det var som sagt en upplevelse!

Nu ska vi tillbaka till hotellet.
Pura Vida

Postat av: J

Wow. Wow. wow.!

Du är så cool, vet du det!

Pure awesomeness! :) :)

2011-11-05 @ 12:21:00

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0