Take another little piece of my heart

2011-11-30@19:16:52
Vi var iväg på missionresa i söndags, till ett ställe som heter San Francisco Libre, efter en timme med buss och en timme med flak så kom vi fram till det underbart vackra samhället som ligger precis vid Managuasjön. Vi var med på Gudstjänsten och därefter åt vi lunch tillsammans. Sedan utforskade vi omgivningarna lite, vi fick åka i små träbåtar runt och titta och även en tur på sjön. Väldigt mysigt!



I måndags fick jag ännu en gång tillfälle att vara på mitt absoluta favoritställe här, med barnen i Puerta del Cielo. Vi hade med oss en fotboll och gick till en lite större plan i närheten, full med stenar, buskar, grästuvor och koskit, men barnen (och vi, iaf jag) hade hur kul som helst! Vi lekte och lekte och lekte och deras energi tycks aldrig ta slut. Men jag älskar det!
Sen när jag satte mig ner i gräset kom en av de yngre killarna bort och satte sig bredvid mig, la sig i mitt knä och sen satt vi så, flera andra barn kom dit och satte sig också. Och mitt hjärta smälter, gång på gång..



Postat av: Sara Hartung

Vad underbart att du är på rätt plats vid rätt tillfälle!

2011-12-04 @ 16:36:06

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0