La niña de tus ojos

2011-10-18@22:10:19
Det regnar och regnar här, men det är hyfsat varmt ändå, men ganska skönt att vara inne då, för att slippa få ett ofrivilligt bad. Nu är Hanna här också, fina Hanna! Jag och Marlene följde med till Managua igår och hämtade henne på flygplatsen, hur kul som helst!

Annars har vi lektioner, möten och praktik mm efter schemat och jag gillar det! Igår var vi i Puerta del Cielo igen, efter en tur till Sebaco som tog längre tid än väntat eftersom en del av bron rasat i floden efter allt regn så ena vägbanan var avstängd. Men det går att komma fram nu iaf, tur är väl det.

Idag skulle vi haft pastorsmöte på förmiddagen men det var tydligen inställt så istället gick vi med Hanna till hennes "familj", där hon bodde när hon var här sist och sen tog vi en promenad i staden, i regnet. Men det var mysigt. Fick verkligen öva på spanskan och jag älskar det. Det går knackigt men hoppas de förstår vad jag säger iaf :-)

Nu ska jag sätta mig och skriva ner mitt vittnesbörd på spanska, skriva ner det på papper från datorn alltså. Jag ska dela det på lektionen imorgon och det har blivit rättat så det inte ska bli alltför pinsamt, haha. i får väl se hur det går, är ganska nervös just nu. Men som tur är så känner jag alla som kommer vara där...

Här kommer lite bilder från när vi var på besök i San Ramon förra söndagen


Postat av: Mange

Haha slår vad om att det du kallar knackigt skulle jag kalla flytande ;)

2011-10-18 @ 23:54:30

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0