Todo lo puedo en Cristo que me fortalece

2011-10-21@01:32:14
Lugn dag idag, vi har inte haft någonting inplanerat än så länge, men ikväll ska vi nog till kyrkan på möte. Eftersom vi är ledig i helgen så kommer det väl inte bli så mycket möten, då vill vi nog helst åka iväg någonstans och uppleva och se saker.
Det har varit uppehåll idag, fram tills för ett litet tag sen då vi hörde det bekanta smattrandet av regnet utanför. Vi hann iaf med en promenad i staden utan att få ett ofrivilligt bad från ovan. Jag blir lika förundrad varje gång av skönheten i naturen här. Med bergen i bakgrunden och allt grönt som finns känns det som paradiset och för mig är det ett paradis.

Nu ska vi snart äta middag och sen troligen bege oss mot kyrkan. Jag trivs här, det är helt underbart. Jag tror jag saknar lite ord, det är svårt att beskriva något som man själv inte riktigt kan förstå, men det är lite det jag älskar, att få skapa minnen som inte riktigt går att förklara, det är minnen som måste upplevas och när man minns dem och upplever dem om och om igen, då översköljs man av längtan och kärlek. Människor kan ta och förstöra många saker, men minnen kan de aldrig ta, aldrig någonsin.


Postat av: Sara Hartung

Du uttrycker verkligen dina innersta känslor på ett fantastiskt sätt!

2011-12-04 @ 16:40:58

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0