You're the God of this city

2011-10-08@18:56:29
Nu börjar det ta sig! Var hos läkaren igen häromdagen och fick veta att infektionen är helt borta och fick bara utskrivet febernedsättande att ta vid behov samt någon form av energitillskott för att få tillbaka energin. Kanske har lite feber fortfarande men det är mycket bättre. Så nu ni, nu kör vi! 

Igår hade vi vår lediga dag så vi for till Managua vid elva och kom hem tolv timmar senare. Vi började med att äta lunch på RostiPollos, kyckling! Därefter begav vi oss till något köpcentrum av något slag. Vi blev lite hemmakära när vi åkte rulltrappa, hehe. De är dessutom sjukt julpyntsinriktade här. Vi såg julpynt i varje hörn, stora granar i alla möjliga och omöjliga färger. Helt sjukt. Mina kamerabatterier tog slut så jag kunde tyvärr inte ta någon bild, men ni får försöka tro på mina ord.
Vid femtiden gick vi på bio.. De andra ville se skräckfilm och jag och Marlene ville inte gå ensamma så vi offrade oss för teamet typ.. Vi såg El Eco. Jag måste vara loca, loca, loca... Men jag förvarnade om att jag hatar sånt och blir helt vettskrämd. Men men. jag såg filmen, hela filmen och tyckte slutet var bra. Mer ska jag nog inte kommentera. Man kan ju säga att jag inte riktigt klarar av skräck, jag blir helt konstig. Och sen när vi kom hem på kvällen och jag skull tvätta ansiktet så fick jag för mig att tjejen i filmen stod bakom mig och jag höll på att få en hjärtattack. Sen vaknade jag mitt i natten och höll på att skrika rätt ut av myggnätet som jag tyckte såg ut som ett ansike. Tjoho säger jag bara. Jag börjar bli tokig.
Sedan åt vi middag i Managua innan vi begav oss hemåt igen. Och förresten.. fem stycken i baksätet på en bil är inget jag rekommenderar för längre körningar(vi åkte bara typ tio minuter), men det kanske ni redan visste? :-)
Det var i alla fall en väldigt trevlig dag, trots skräckpanik. Så tack allihop!

Idag har vi tagit lite sovmorgon men jag tror att vi ska be lite snart och sen klockan ett har vi lektion med Nica-vännerna! Ikväll är det möten i kyrkorna.



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0