Tu eres mi respirar

2011-09-02@19:38:29
Nu är jag hemma igen från Uppsala, lite småsjuk med hosta, halsont och förkylning men gladare än jag varit på länge. Har fått träffa helt underbara människor, kunnat dela livet på ett sätt jag inte kunnat tidigare. Har fått uppleva hur det är att verkligen vara en del av något, något som kan bli stort. Ni är helt fantastiska allihop! Om två veckor är jag i Nicaragua, det känns helt overkligt. Samtidigt som det är så sant det kan bli, en dröm jag har kommer gå i uppfyllelse och jag kommer få åka tillbaka till det land jag så längte älskat och saknat. Och jag får åka dit med ett team som jag trivs sjukt bra med, ni är helgrymma!
De här veckorna har vi fått tagit del av undervisning från många väldigt inspirerande människor, fått möta Gud väldigt starkt, skrattat tills vi gråtit och paddlat kanot till armarna nästan föll av. Vi har jonglerat med äpplen i trädgården, haft tacofest med landtävlingar (Nica visade sig vara starkast i näsfräs, klurigheter och skottkärra, kan vara användbart!), spelat kubb på grus, haft djupa diskussioner om allt och inget. Försökt baka men misslyckats och satt igång brandlarmet, lekt psykologen och skrattat åt ord som hyllning och hymn i konstiga meningar. Allt detta och mycket mer.

Om jag fått önska hade jag velat vara kvar där än, vara kvar där tillsammans med människor som alla tog mitt hjärta. Men nu ska vi alla förbereda oss på en resa som troligen kommer förändra våra liv, oavsett om vi kommer åka till Nicaragua, Thailand, Sverige eller Bolivia så kommer vi möta saker vi aldrig tidigare mött, träffa människor och skapa relationer, kanske för livet. Vi kommer få ta del av andras liv och få lära oss av dem, få erfarenheter som vi sedan kan använda till att hjälpa andra. Och framför allt kommer vi bli ledda av Gud på ett sätt som vi aldrig blivit förut. Jag har en stark tro på att vi alla kommer gå tusen gånger starkare ur det här än vi går in i det. Just för att vi har den störste av dem alla på vår sida. Och med honom är vi alltid segrare.


Här kommer ett fåtal bilder från veckorna. De två första har Sara Frimodig tagit, resten är troligen mina.


My lovely Nica-team!

Hela härliga gänget!

Testa mission och "Svärdet i stenen" under en skogspromenad senare på kursen


Promenad i solen


Tur till Sthlm för att gå på möte i Hillsong Church

Andakter

Vi vann i kubb

Och Nica ägde trekampen :-)

Promenad och kantarell

Fina Marlene och jag

Kubb

Örsundsbro

Fina människor!



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0