I will be right here waiting for you

2012-12-31@13:34:21
Sista dagen på 2012 är nu här, men i år med en lite overklig känsla, har vi verkligen inte tagit fel på dag? För två och tre år sedan befann jag mig i Västerås på UNITE tillsammans med härliga vänner, vilket gjorde att åren både slutade och började helt fantastiskt, då var det inget snack om saken, det var nytt år, ett schemalagt välkomnande av det till och med. Förra året firade jag i Nicaragua med min andra familj, även det väldigt surrealistiskt då inget var sig likt, men alldeles underbart på samma gång. I år firar jag med älskade vänner här i Gävle, men det lustiga är att de jag pratat med har samma känsla av att vi inte alls är framme vid årets slut än, men jag tror för det inte att det kommer bli annat än sjukt underbart det här året också! Att tillsammans få dela gemenskap är något av det mest värdefulla vi kan få som gåva.
 
Nyår är egentligen bara en dag, imorgon kommer inte kännas något annorlunda från idag, bortsett ifrån att jag och många med mig kommer få lite frustrerade känslor över att av misstag skriva 2012 överallt istället för 2013. Men vi kommer varken ha blivit bättre människor över en natt, blivit hälsosammare, skaffat pojk-/flickvän, blivit snällare, mer generösa, mer ansvarsfulla, mer duktiga på att säga nej eller vad det nu är som folk avger i sitt nyårslöfte. Det funkar inte så, även fast man kanske kunde önska det ibland. Men ändå så är det något speciellt över den här dagen, som ett nytt kapitel i sitt livs bok, från 31 december till 1 januari vänds ett blad och historien kanske tar sig en annan vändning. Många kanske gått från ett år fullt av händelser som de önskat aldrig hänt och går mot nästa år med ett litet hopp om att ljuset kanske ska komma en dag, andra kanske haft sitt livs bästa år och går sprudlande glada mot nästa för att känna att det kommer bli lika bra, om inte bättre. Oavsett vad så betyder den här dagen något. Vi bär alla på olika händelser och känslor, tankar och handlingar som präglat det här året och samtidigt går vi alla med olika drömma, visioner och mål in i nästa. 
 
Jag vet att det finns en plan för varje människa, för det står i Bibeln att alla våra dagar blev skrivna i Hans bok och att de var bestämda innan någon av dem hade kommit. Vilket betyder att det finns någon som vet precis hur du mår och vad du går igenom, det finns någon som vet vad som fyller ditt hjärta med lycka, kärlek och frid, det finns någon som ser dig när saker sker som gör att du känner dig minst av alla på jorden och det finns någon som kan trösta dig och ge dig styrka, för Han känner dig. Jag vet att Gud har oss i sin hand och han kommer bära oss, han kommer stötta oss och hålla vår hand när vi inte klarar av att gå längre. Alla de löften som vi människor kan lova oss själva eller andra kan hålla en månad, två, eller kanske bara några dagar, just för att vi är människor och så kanske vi även kommit på att löftet egentligen inte betydde något, det var bara en symbolisk gest "för att alla gör det". Kanske känner du dig sviken av någon eller så otroligt besviken på dig själv över att du inte lyckades, men kom ihåg att det finns löften som kommer att bestå, oavsett om det är 2012, 2013 eller 2054 och det är löftena som Gud gett oss, de löften vi står på och de löften vi bygger våra liv på. Han sviker dig aldrig och Han håller alltid vad Han lovar. Och Han räcker ut sin hand mot dig idag för Han vill gå med dig in i nästa år, Han vill leda dig rätt, hålla dig i Sin famn och säga till dig hur mycket Han älskar dig, för du är Hans barn.
 
Så Gott Nytt År på er! Kom ihåg att du är dyrbar, älskad, värdefull och så sjukt bra! 
 
 


UNITE11 Västerås
Nicaragua


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0