This very night the world will change

2012-12-25@10:39:34
Min julafton var helt fantastisk. Hela min fina släkt samlades och vi gjorde det som vi brukar göra på julen, det har blivit en tradition. Trots att vi kanske blivit för gamla för Kalle Anka sitter vi där och tittar och säger replikerna i förväg, exakt det som årets julvärd sa att vi inte fick göra precis innan tomteverkstaden satte igång. Vi var ute och hade årets första snöbollskrig på vårt eget lilla vis, i ett alldeles vitt landskap med högar av snö i alla riktningar. En vit jul, i två bemärkelser för vår del, något som är otroligt uppskattat och det är ingen av oss som vill ha det på något annat sätt, för vi har aldrig haft en icke-vit jul. Något jag är otroligt tacksam över.
Senare på dagen samlades vi allihop, sjöng några julsånger, läste julevangeliet, sjöng lovsång och bad tillsammans. En väldigt fin stund som summerar ihop vad julen egentligen handlar om. Jag älskar julen, för mig betyder den frihet, hopp, kärlek, glädje och gemenskap. Och jag älskar att vi samlas tillsammans och firar, familj, vänner och släkt, jag tycker mycket om det mesta som hör julen till när det handlar om den svenska traditionen och jag tycker om att ge bort julklappar. Men jag vill inte att allt detta ska överglänsa julens sanna budskap. Jag vill inte att Jesus ska försvinna in i julmat, julklappar och allt annat stök. Jag vill att Han ska vara centrum. Jesus är den som kan ge tröst i sorgen, komma med närhet i ensamheten, han är den som kan fylla på med ny kärlek till brustna hjärtan och ge hopp till den som lever i vad som kan ses som ett hopplöst mörker. För Honom är ingenting omöjligt och Han vill ge dig allt detta.
 
När Gud gav sin egen son till världen var det som ett sista halmstrå, det enda som kunde skapa hopp i en otroligt mörk värld. Han sände sin son av kärlek, en så ofattbart enorm kärlek, det saknas ord för att beskriva den. Och Han gjorde allt detta för dig, för att Han bryr sig om dig och vill ditt liv.
Han gav oss Jesus, den största gåvan av dem alla och med Jesus fick vi hälsa, frihet, glädje, närhet och framför allt; våra liv. Det finns skäl nog att fira Honom, att låta Honom stå i centrum under juletider. Jag vill ge något tillbaka till Honom, men jag kommer aldrig kunna göra mig förtjänt av Hans kärlek. Jag kan ge Honom min kärlek, älska Honom av hela mitt hjärta och ge Honom mitt liv, låta Honom få leda, låta Honom få vara vinden i mina segel. Och det är precis det jag vill göra. Han är mitt centrum, Han är mitt hopp, Han är min klippa, min tillflykt, mitt hjärtas längtan och mitt liv. Tack Jesus för det du gjorde, tack för att Du kom till denna värld, tack för att Du gav Ditt liv för att rädda oss, tack för att Du inte gav upp. Och sist vill jag säga Dig ett stort grattis på Din födelsedag.
 


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0