There can be miracles, when you believe

2012-02-15@19:25:17
Efter en intensiv men rolig helg är vi ny inne i våra vanliga veckorutiner, fast vårt team är ju utökat med två. Lite fler, lite roligare, lite bättre. Eller?

I fredags åkte vi tillsammans med de fem studenterna från Bibelskolan i Redding till El Bordo, en fattig by uppe bland bergen. Vi sjöng, bad för människor, någon delade lite, vi lekte med barnen, tvättade dem med lusschampo, klippte deras hår, delade ut mackor (300 stycken dubbla mackor som vi stått och brett på morgonen) och juice, spelade drama (som jag tyvärr inte tror någon förstod) och sen fick de slå på piñatas. Och några av oss fick även rida en barnrunda på häst, ja, uttrycket, direkt från vår kära ledare Anna-Sara. Men det var kul och hästarna var snälla med oss.
Det var några otroligt fina timmar där uppe och det var hur kul som helst att få komma tillbaka dit igen, var där 2009. Några av barnen kände jag igen och platsen såg likadan ut. Minnen!



Lördagen sen var vi i Puerta del Cielo på förmiddagen och hälsade på mina fina gullungar! Där lekte vi med dem, sjöng, bad och spelade drama. men den här gången blev dramat förklarat så förhoppningsvis så var det några fler som förstod. På eftermiddagen sen höll vi till i Campamentu med hur många barn som helst från stadsdelarna i närheten. De fick måla profetisk konst (vi bad och sen fick barnen måla det som de fick till sig när vi bad, en målade av en jättestor gringa vid en liten kyrka och sen när frågan ställdes om vem det var på bild hade han tydligen pekat på mig, mitt första porträtt här i Nica. Jag tyckte i alla fall det var gulligt), leka lekar och slå på piñatas, det gick ganska vilt till kan man lugnt säga. Men det var trevligt ändå!



På lördagkvällen var det sen helandemöte i kyrkan och vi fick se på många helanden, ryggar, nackar, huvuden, fötter och annat. På söndagen hade vi kvinnoseminarium i kyrkan då jag lekte med barnen under tiden och på kvällen sen var det gudstjänst igen. Under vår "eldtunnel" som vi bildade mot slutet av mötet så kan man säga att stämningen blev väldigt glad.. Minst sagt!

När de sen åkte hem på söndagskvällen var det trist att säga hejdå. Vi hade en väldigt bra helg tillsammans!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0