V aniversario Ministerio Rey de Reyes

2012-01-17@19:40:30
Nu har vi börjat termin två på detta underbara läsår och vi konstaterade häromdagen att vi varit här i fyra månader!

I helgen har det varit fullt ös i kyrkan då vi firat femårsjubileum. Detta firades med en gudstjänst ute på bygget av den nya kyrkan, i en byggnad bestående av pelare och tak så medan gudstjänsten höll på så blåste vinden in genom de icke existerande väggarna och när solen gått ner bakom våra ryggar så tilltog mysstämningen. Det blev dock lite kallt, men tack och lov så fick man hoppa och dansa lite och det var även bra att ha lite vänner att kramas med :)
Jag fick för första gången vara med och hjälpa till som servidor, vet inte hur jag ska beskriva det, men typ be för folk, ta emot de som faller och visa folk var de kan sitta. Det var en upplevelse alltså, kände mig mest ivägen när alla andra vana medarbetare sprang omkring utan att vara ivägen för någon och skötte jobbet galant, men det kommer väl. Det är absoluit något jag vill göra igen! Efteråt fick jag och en vän i uppgift att stoppa is i plastmuggarna för läsken, iskallt job kunde vi konstatera när fingrarna försvann någon gång där i mitten. Men vi hade trevligt och det var en otroligt fin kväll!



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0