Nada en el mundo tiene más valor

2012-05-08@17:22:32
Igår märktes det på riktigt att regnperioden har börjat smyga sig in, eller smyga och smyga, klampat in med dunder och brak, bokstavligen! Vid tvåtiden öppnade sig himlen och regnet öste ner, det regnade in i vårt rum från ett par hål i taket och skapade en mindre pool på golvet. Det åskade och blixtrade något enormt. Och jag tyckte det var mysigt!
Sen fick jag lite panik för att det skulle kunna hindra oss från att gå till Puertas del Cielo. Men ungefär 45 minuter efter att vi egentligen skulle gå så tänkte vi att vi provar, regnet hade avtagit lite men det öste fortfarande ner. Och det hade bildats floder på gatan, breda och djupa i varje korsning. Efter att de första stegen ha försökt undvika dem så gav jag upp och klampade rakt igenom dem, lättare så och mycket mindre pinsamt, haha.
Vi gick till Lea och sen gick vi mot Puertas del Cielo med paraplyer i högsta hugg. Men vi kom dit upp och barnen kom dit med oss. Vi höll till inne i kyrkan den här gången då det regnade ute. De fick måla och sen lekte vi lite, mot slutet kunde vi vara ute så de fick springa av sig innan vi sa hejdå och började vår vandring ner mot staden igen. Jag saknar er redan!
Bilderna är från förra veckan då regnet inte syntes till alls.



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0