Hon springer mot trygghet och värme för det som är riktigt och sant

2012-10-13@20:43:44
Är på praktiken hela helgen nu, fredag till måndag. Idag "löste" jag melodikrysset för första gången i mitt liv, jag var ganska kass dock, men det var rätt trevligt ändå. När jag gick dit från stationen imorse (ca 20 min) så var det ett lager is/frost på asfalten, mössa, tjockvantar och tjock halsduk plockades turligt nog fram igårkväll. Tacksamt!
 
Somnade på bussen hem idag, galen tur att bussen hade sin slutdestination här så hade jag inte vaknat tre minuter innan vi var framme så hade jag inte kommit åt skogen iaf. Svart av smink under ögonen och lite småvirrig av trötthet tog jag mig sen till affären för att handla lite, för att upptäcka att det var någon marknad på g så hela gågatan var full av diverse försäljningsstånd. Och mitt i allt detta kommer jag cyklande, som helst inte borde blivit sedd av en levande själ, av risk för hjärtattack. Men jag tror det var grönt..
 
Har suttit och tittat igenom bilder från Nicaragua, bilder som mina vänner tagit och som jag inte riktigt kollat igenom så noga. Blev så oerhört lycklig av att få se bilder jag aldrig sett, så fulla av minnen som jag aldrig kommer glömma. Hjärtat blev alldeles varmt.
Sen fick jag för mig att kolla upp vad som hände där för precis ett år sedan, imorgon förra året så öste vi vatten ur huset i över en och en halv timme då regnet skapat en liten flod hos oss. Lite speciellt sådär.. Men det är det som gör allt så magiskt vackert.
 


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0