Desde mi interior

2012-09-15@17:53:00
Ett år, fyllt av så mycket, känslor, tankar, händelser, mirakel, glädje, kärlek, gemenskap, äventyr, utmaningar och Gud. Ett år har gått så fort. När jag vaknade imorse insåg jag att det är den femtonde september, datumet klingar både vackert och vemodigt i mitt hjärta. Datumet blev en ny start, en början på något vackert och en start på det som förändrade mitt liv. Nicaragua.
 
Jag kan fortfarande minnas alla mina känlsor och tankar som avlöste varandra inför resan, glädje och förväntan i ena stunden, rädsla och tvivel i andra. Jag ville åka, jag skulle åka, men vad skulle hända och skulle jag klara av det? Nu vet jag svaren och jag skulle inte vilja ändra på någonting.
 
Mitt hjärta öppnade sig på ett alldeles speciellt sätt under de månaderna, på ett sätt jag inte trodde var möjligt och det var också därför det gjorde så ont att åka därifrån, för att en del av mig slets ur kroppen utan att jag hade någon chans att kontrollera det. Jag fick vänner för livet, fick uppleva en kärlek som är oändlig, jag fick en till familj och jag fick veta vad Gud kan göra.
 
 
När jag blundar kan jag se mig gå på de gatorna jag älskar, till de platserna som står mig så nära, till de människorna som mitt hjärta öppnat sig för. Jag kan känna lukter och ljud som alla påminner mig om Nicaragua, jag kan känna värmen och kärleken som jag kände då när jag kramade om någon jag tycker så galet mycket om. Och jag kan känna hur ont det gör att jag inte kan göra samma sak just nu.
 
Det är något speciellt med det där landet och jag kommer aldrig kunna förklara vad det är. Men mitt hjärta har gjort sitt val och det kan jag inte ändra på, jag vill det inte heller. Några av både de bästa och de jobbigaste stunderna i mitt liv har jag fått uppleva där och jag har fått erfarenheter som jag kommer bära på i evighet. Gud gjorde något i mig, något som jag inte kan förklara. Men Han gav mig en möjlighet, Han knuffade på mig och jag tog det där första steget, sen bar Hans vingar mig.
 
Tack till er alla som lyssnade på Gud och lydde, gav Honom era hjärtan. Det är därför jag och många andra kan ha de erfarenheter och den kärlek vi har idag. Det är därför som vi fick vara med på en resa som förändrade våra liv. Det är något så otroligt värdefullt. 
 





Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0