I takt med Ditt hjärta

2017-10-04@15:27:41

När tårarna rinner
Av förtvivlan och ångest
Har Du redan räknat dem
Och samlar dem i Dina händer

 

När mitt hjärta slår så hårt
Av rädsla och panik
Lägger Du Ditt hjärta bredvid
Tills mitt slår i takt med Ditt

 

När tankarna slår till
Fulla av hat och hopplöshet
Har Du redan burt dem
Och talar liv in i mitt liv

 

När mina ögon tvingas stängas
Av ångest och svag självbild
Vet Du redan vad jag ser
Men Du ser en annan bild

 

När ångesten tar över mig
Fyller mig med hat
Har Du redan varit där
Och Du vill ta mig därifrån

 

När rädslan förblindar mig
Tvingar mig tillbaka
Har Du redan förstört hindret
Och bär mig över spillrorna

 

När vattenmassorna drar mig ut
Försöker dränka mig
Har Du redan gått på vatten
Och räckt mig Din hand

 

När jag inte tror på imorgon
Då tror Du på mig
Och Du berättar för mig
Att jag är Ditt barn

 

Att Du aldrig kommer lämna
För jag är en del av Dig
Gång på gång viskar Du till mig
Att Du älskar mig


Postat av: Anonym

Sååå bra!!

2017-10-04 @ 17:22:23

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0