Mästerverk

2018-09-12@21:12:45

Varmsamt tar Du varje skatt
Även det som inte tycks något värt
Du ser det som finns inuti
Bakom världens tortyr

 

 

Dina händer skapar mästerverk
Slipar och formar
För att det ska bli något
Precis som Du vill ha det

 

 

Din kärlek skänker liv
Din frihet hopp
Du fyller varje vrå
Och varje hjärta ger Du slag

 

 

Skatterna Du format
Kan aldrig någonsin förtvina
Du har dem alla i Din hand
I tryggt förvar, helt omslutna

 

 

I Dina händer vilar jag
I Dina armar finns det ro
Ditt hjärtas slag ger kraft åt mitt
Du blåser liv i hela mig

 

 

Din kärlek ska vara min spegel
Mina ögon Ditt hjärta
Tankarna jag bär är Dina
Livet jag fått är Ditt

 

 

Lär mig bli mer lik Dig
Och hjälp mig visa andra
Att de är Dina skatter
Dina egna mästerverk

 

 

Allt det som Du skapat
Älskar Du så högt
Skatterna de skimrar
I ljuset från Dig

 

 

Varje liten pärla
Har Du i Din hand
Och Du kommer aldrig
Låta någon falla ur

 

 
 

 

 

 

 


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0