Pitebilder

2008-08-19@22:23:20
Äntligen kommer Pitebilderna :)
Ska försöka lägga upp några få bilder från varje dag så ni får en glimt av hur underbart vi hade det :)

Fredag:

Vi reste halvvägs och övernattade på ett vandrarhem. På ditvägen såg vi en vacker regnbåge :)


Mot kvällen tog vi en promenad och jag fotade solnedgång :)




Lördag:

Vi åkte resten av vägen till Piteå, vi stannade för att jag skulle fota ett par gånger. Här är en fin vy över vatten :)



Därefter åkte vi till Vormforsen, det var otroligt lite vatten men vackert ändå :) Synd att vädret inte var det bästa bara...





Vi såg även några (MÅNGA) renar. De vandrade mitt i vägen och ville inte flytta på sig, det gällde att köra sakta för när som helst kunde de dyka upp som gubben i lådan... :P men söta är de :)



Efter forsen åkte vi till en stuga där mamma tillbringat måååånga somrar när hon var yngre... tyvärr var den fallfärdig nu men måste ha varit grymt mysig när den var i bruk :)




Sen när vi kommit fram till stugan, packat upp lite m.m. tog vi en tur till våra kusiner. Det var otroligt kul att träffa dem igen <3 De hade en liten ödla vid namn Candy :P




Söndag:
Idag bar det av till Norrlands största mässa; Nolia. Vi tillbringade ett par timmar där med att kolla på allt roligt :) Vi såg bland annat Europas högsta husvagn :)



Senare på kvällen fotade jag dimma :) det var så vackert :)



Måndag:

Idag gick vi på stan :) Införskaffade ett par stövlar och en klocka :) orkar dock inte skaffa bilder :P

Det fanns åtta hästar på gården, två bashjkirhästar (stavning?), tre russ och två shettisar + ett shettisföl.
Var ute och fotade hästarna lite idag.
Här är Tudde :)



och Pärlan



En av shettisarna:



Fölet (dock fitat en annan dag) som för övrigt hette Kalaspuff :P



ett av russen (fotat en annan dag)



ett av russen vid namn Rödros (fotat en annan dag)



sen har jag tyvärr inga bilder på resten av hästarna men ni kan ju tänka er att de var söta :P

Tisdag:

For till Pite havsbad idag :) och ja, vi badade :P det var kallt men värt det!!!



Bad :)



Senare på kvällen bar det av till ridskolan i Pite för min kusin skulle rida :)

Onsdag:

Vi var till Öjebyn och där gick vi in i kyrkan, det var otroligt fint. Lägger dock bara upp en bild på lampan som jag tyckte var snygg :)



Därefter blev det fika hos oss då det regnade nåt så fruktansvärt!

Torsdag:

Blev lite hästfoto idag :)







Mot kvällen följde jag och Jenny med vår kusin till hennes sköthästar :) Vi skötte om en minishettis (Elektra) som var så liten att jag kunde stå med ett ben på var sida om henne utan att tynga ner henne :P såå söt :P



Vi hoppade med henne :) typ som agility :P




Fredag:

Storforsen idag :) Det var otroligt vackert där!







Fotade lite macro också :)





Lördag:

Hemfärd! Började resa ca halv åtta och var hemma vid 6...

Det var en otrolig vecka. Miss you <3

Postat av: Emma

Jag gillar den där Storforsen bilden, vattnet ser ut som silver :)

Godnatt!

2008-08-21 @ 23:00:16
URL: http://honeybii.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0