Låt mig få drömma, det är allt jag har

2009-05-20@18:10:05
Har nästan packat klart inför helgen nu. Imorgon förmiddag bär det av! Snart bär det iaf av till Pk och det är väl positivt.
Och jag har absolut inte gjort något vettigt på hela eftermiddagen och jag gillar det. Njuter av att inte behöva öppna fysikböckerna igen, om bara den gnagande känslan av oro kunde försvinna så skulle allt vara mycket bättre..


Regnet fortsätter smattra mot rutan
Men jag märker ingenting
Mina tankar snurrar vidare
Vidare mot det som kan kallas lycka


Jag ser det så tydligt framför mig
Men kan ändå inte förstå vad det är
Det som finns där vill jag nå
Men jag kan inte förklara varför


Mina tankar glider allt längre bort
Jag försöker förgäves hålla dem kvar
Detta ögonblick vill jag inte släppa
Men det är redan för sent


Plötslig blir jag medveten om nuet
Och samlar mina tankar igen
Fortsätter fundera på det jag ska
Men drömmen den finns alltid kvar



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0