Jag glömde bort

2012-02-10@00:26:13



Jag glömde bort vem Du skapade mig till
Den jag borde vara försvann
Ner i gropen av svarta skuggor
Där blev mitt nya jag
Men där fanns inte plats för Dig
Jag vågade inte öppna mig
Jag vågade inte klättra upp
Den jag var utanför gropen
Hade jag för länge sedan kastat bort
Och jag vågade inte hitta henne igen
Utan skuggorna skulle jag inte vara någon
Jag trodde inte Du ville ha mig

Jag glömde bort att se mig omkring
Om jag bara en gång hade lyssnat
Om jag bara en gång hade öppnat dörren
Då hade jag hört Dig tala till mig
Jag hade hört Dina ord
Riktade direkt till mitt hårda hjärta
Som talar om att Du älskar mig
Och att Du aldrig kommer överge
Trots att jag vände mig bort ifrån Dig
Och inte gav Dig chansen i mitt liv
Så har Du offrat mig Ditt hjärta
För att få mitt att slå igen

Du vill ge mig allt det bästa som Du har
Det finns i Dina utsträckta händer
Jag behöver bara titta upp
Ut från mörkret och mot ljuset
För att se att Du står där
Redo att ta min hand
När jag räcker den till Dig
När jag ber Dig om hjälp
Och då jag inte känner tillit
Fortsätter Du att tala till mig
Säga till mig att Du aldrig släpper taget
För jag är skapad som Ditt barn

Du tänker på mig dag som natt
Och mina tårar blandas med Dina
Du ger mig luft under mina vingar
När jag faller av vägen jag går på
Du ser mig i min ensamhet
Och Din varma famn omsluter mig
Du tappar aldrig hoppet om mig
Även fast jag misslyckas
Du ser mig när min kropp slits sönder
Och Du ger mig av Din frid
Och Du älskar mig
Och Du älskar mig

Glöm inte bort att Jag älskar dig, mitt barn


Postat av: Annie

Jag känner Gud bakom dina ord <3 Det berör rakt in i hjärtat <3

2012-02-19 @ 20:25:55

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0