Irony, sweet irony

2016-12-03@23:01:33

Efter mitt ganska så negativa inlägg senast tänkte jag att jag skulle vända på allt och bli superpositiv. Så här kommer alla fördelarna med att vara kroniskt sjuk. Get ready to rock'n roll.

1. Du får ditt frikort efter bara några få veckor vilket gör att du har gratis sjukvård i nästan ett helt år.

2. Folk känner igen dig på apotek, vårdcentral och andra vårdinrättningar så du känner dig faktiskt lite som hemma.

3. Du får narkotikaklassade läkemedel utskrivna som gör att du, för en liten stund, glömmer bort att du är sjuk. Dock endast en positiv flyktväg tills jag blir beroende och abstinensen är sjukt jobbig när jag måste avgiftas.

4. Om du vaknar en dag och inte pallar mer än att sova, äta, sova och kanske se en film är det gött att slippa göra massa annat. En hel dag full av nada liksom..

5. Du kan slippa massa saker och skylla på sjukdomarna, hur gött att slippa träffa folk, hjälpa till eller behöva anstränga dig?

6. Ironi, sarkasm och humor!

Men nummer 1 är faktiskt bra på riktigt, jag lovar!



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0