Fågelskådning

2008-04-24@19:14:34
Var tvungen att gå upp halv sex idag, vi skulle nämligen vara på skolan tio i sju för att ta bussen till Björke där vi skulle fågelskåda...  Till råga på allt pajade mina växlar efter att jag cyklat typ 3 minuter eller ngt så jag fick cykla på trean eller sexan (vet inte vilket) hela vägen till skolan :O Jag har 21 växlar på cykeln så ni som har liknande kan tänka er hur jobbigt det var! Det tog mig 25 minuter att cykla en bit som vanligtvis tar ca 15... men jag hann dit i tid iaf...

Nu var det så att fågelskådningen var rätt intressant :) och underhållande vissa tillfällen :) Vi hörde en massa fåglar men såg desto färre... men vi såg iaf knipor, havsörn (jajamensan ^^), gulspaparv och grågås för att näma några. Sen hörde vi en grym fågel :) Rördrom tror jag den hette och den lät precis som när man blåser i en flaska :D Fast den fick vi inte se, tyvärr...

Vi skulle egentligen åka hem vid 11 men vi åkte vid tio istället eftersom "det inte var så stor aktivitet som vi hoppats på"... det var härligt väder hela tiden och jag som hade fyrdubbla lager för att inte frysa ^^ Jag i ett nötskal XD

Tillbaka till skolan med lektioner som vanligt resten av dagen. Slutade med styrketräning. Vi skulle göra ett eget träningspass med kroppen som belastning, och det kan vara riktigt jobbigt minsann!

och en sak som jag ångrar, jag hade inte kameran med mig idag :/ piss också! Det var grymt fint där och jag hade kunnat fota som en tok, hade kanske till och med fått några fåglar på bild... jaja får åka dit sen istället ^^ haha

jaja nu ska jag sluta
Tjingeling!


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0