Pia <3

2008-04-21@22:33:50
Åkte med Jenny till Pia idag :) Kanske sista gången jag rider henne då hon ska säljas :(
Kameran följde såklart med och jag lägger upp lite bilder i ett annat inlägg :)

Vi red på banan och det var härligt, jag har inte ridit henne på väldigt länge och jag känner stor förbättring nu då jag ridit på ridskola ett tag :) Det känns bra! Pia är en fruktansvärt mysig häst :) Väldigt pigg men skulle aldrig komma på tanken att skada ngn med flit, underbar helt enkelt! <3

Det känns så hemsk att hon ska säljas men jag kan även förstå nuvarande fodervärden. Det blir väl för mycket när man får mer i skolan mm... dessutom är ju Pia ingen tävlingshäst och vill man tävla så måste man väl byta...

Det känns bara så jobbigt... Det var Pia jag lärde mig rida på, mycket tack vare Jenny och hennes kompis som är fodervärden. De höll lektioner för mig och jag blev faktiskt lite bättre :)
Hon är kanske ingen häst man fastnar för på en gång men när man väl lärt känna henne är man fast. Snällare häst finns inte! Aldrig att hon skulle skada någon, man kan känna sig trygg på henne, trots att hon är pigg och väldigt känslig för skänkeln. Hon är nästan inte rädd för något men kan vara lite småfeg som hästar är...

Pia, jag kommer aldrig sluta älska dig!! <3


 



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0