Token Donte på äventyr XD

2008-07-28@23:00:59
Jag och jenny var till Donte och Agda idag :)

Red ut, det var mysigt... tills dess att Donte fick fnatt...
Vi skulle rida in på en mindre väg men han vägrade... hoppade ut på bilvägen när jag skänklade på honom... det slutade med att både jag och jenny fick hoppa av och leda hästarna men han ville inte då heller... efter mycket om och men kunde Jenny leda honom ca tio meter in på stigen men sen var det stopp... vi orkade inte mycket mer heller...

Sen är det även så att Donte är lite knäpp när det gäller att sitta upp utan pall pga ryggont så det skulle bli en test...

Visst kom jag upp, problemet var att jag inte dragit åt sadelgjorden ordentligt (korkat I know) eller så beror det på kusens fantastiska blåsauppmage XD... i alla fall så gled sadeln ner typ halvvägs ner på magen och Donte stack iväg som en oljad sill!! ^^
Där satt jag, snett som bara den. med en stigbygel, på en häst som småtravar iväg och vägrar vända på sig...
Jag försökte vända på honom när jag väl fått fatt på den andra stigbygeln och rätat upp sadeln en aning men han vägrade! och när jag skänklade på backade han bara och jag var livrädd att han skulle gå ner sig i det djupa diket som var precis bakom oss...
När jag väl fick honom att gå framåt kutade han rakt in i busk/träd området på andra sidan av den otroligt smala vägen coh där satt jag, på en häst mitt mellan en massa björkar XD
Till slut kunde jag trassla mig loss och hoppa av... fatta sur jag var på tokstollen! det slutade med att jag tog tyglarna över axeln och pratiskt taget slet hästen med mig... först då ville han gå framåt, tillbaka alltså XD

Då var vi alltså tillbaka där vi började... andra gången sa Jenny åt mig att rycka i tyglarna så fort jag satt upp, då skulle han inte gå iväg... dessutom fick hon och agda spärra vägen... haha, vilken syn!!!

Tjingeling :P

Postat av: Emma

Ditt typsnitt ser också underligt ut på den här datorn.. det här suger. Ditt var odck (tillskliinad från mitt) snyggt så för din del är det väl okej :)

Eller har du nyss bytt typsnitt? alltså typ idag eller igår?

KRAM

2008-07-29 @ 11:14:19
URL: http://honeybii.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0