Varför?

2008-09-13@01:21:47

På vägen hem idag var vi vittnen till en inte alltför trevlig sak på busshållplatsen. Vad det var ska jag inte gå in på med hänsyn till de inblandade men polisen fick rycka in till slut. Allt jag ska säga är att det var alkohol (troligen stora mängder) inblandat...
Varför, är min nästa fråga, varför ska detta behöva hända? Alkohol kan tyckas roligt ett tag men om det spårar ur är det inte lika kul längre. Om man måste dricka för att ha kul, vad är det för ett liv? Och med dricka menar jag kopiösa mängder, mängder som gör att man förändras till det sämre, som gör att man inte kan kontrollera sina handlingar längre. Det är rent ut sagt läskigt!
Händelser som den här ska inte behöva ske. det måste finnas något man kan göra för att förhindra denna enorma alkoholkonsumption som bevisligen bara leder till otrevligheter. Jag vet att det inte finns så mycket lagar eller regler att lägga till eller ändra men något måste gå. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Jag skäms inte för att säga att jag är nykterist, men jag är heller inte helt emot normal konsumption av alkohol, ett glas vin till maten osv. det är när det kommer till okontrollerbara mängder som det leder till mindre roliga händelser, som är otrevliga, både för de inblandade, men även för de som blir vittnen till scenerna som kan uppstå.

Ursäkta min predikan, det är inte meningen att detta ska låta otrevlig eller utpekande, jag vill bara få min mening sagd och om alla tar initiativ så kan det leda till att detta leder i en positiv riktning, och det är alltid bra, eller hur?


Postat av: Emma

Jag håller helt med! Och jag älskar dig fastän du predikar ^^,

2008-09-13 @ 16:16:36
URL: http://honeybii.blogg.se/
Postat av: Anonym

sant, det som märks är när nån vill ha mer vid matbordet. sen leder det ena till det andra. och jag tottal förbjuder mig att röra alkoholen.

2008-09-22 @ 23:48:24

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0