Berlinbilder

2009-06-24@20:45:35
Ändrad design nu igen, blev svart, kände för det. Bu eller bä?
Sen måste jag bara erkänna att jag ändrar layout bara för att jag tycker det är så otroligt trevlgt att sitta och pilla med det, inte för att det behövs. Nu har jag uppdaterat intresseklubben med det senaste liksom...


Här kommer iaf lite bilder från Berlinresan!


I väntan på flygbussen i Nyköping. Vi åkte runt 15 från Gävle och anlände i Berlin framåt kvällen.

Där vi bodde!

Samling, hade det varje morgon

I väntan på spårvagn

På tåget på väg till Berlinmuren

Berlinmuren

Berlinmuren

Jag och Emelie på Starbucks på Alexa

Elina och Magdalena på Alexanderplatz

Har man lite för mkt tid så blir det såhär, jag var dock inte med utan fotograferade bara det hela.
Bollhavet var för övrigt väldigt härligt att spendera tid i, liggandes, haha.

På tisdagen blev det promenad till en park

Glass och kort

På onsdagen åkte vi till en gräsplan i närheten och lekte med barn
Jag kom även på hur sjukt dålig jag är på att kasta frisbee, tur att jag inte lyckades skada någon allvarligt, haha!

Leka, leka, leka

Solnedgång

Därefter gick vi till en lekpark

Och hade teambuilding på vårt eget lilla vis!

På torsdagen besökte vi ett ställe som heter Vagnborgen- där bor de så kallade "punkarna" i sina husvagnar. Vi var där och grillade med dem.


Fredagen gick åt till att planera ungdomsaktiviteten på fredagskvällen samt barnaktiviteten på lördagen. Vi förberedde bland annat ett drama.

Två knarkare och en spåkvinna

Jag, Emelie, Rebecka, Mattias, Samuel och Felix var typ alkoholister/festprissar

"Don Juan (Felix)"

Madde och Sara som spåkvinnor

Magdalena var "den utsatte" om man ska formulera det så. den som var i djävulens grepp

Sara och Jeanette var knarkare

Sen kom Jesus (Adde), besegrade djävulen och löste upp repen

Anna-Sara som djävul.
Fick tyvärr ingen bild från dag två vi spelade dramat, det var lite mer dramatiskt då.

Blev grillning och lekar med tonåringarna sen

Sara

Jag och vackra Magdalena

Vi :)

Senare på fredagskvällen for vi till "den bombade kyrkan"

"Den bombade kyrkan"

Otroligt vacker solnedgång!

:)

Magdalena
+ en av de absolut godaste drickor jag någonsin druckit! Typ citronläsk!

Knarkare dag två

På lördagskvällen for vi till en gata där de prostituerade håller till. Vi gick runt och pratade med dem och bad för dem. Blev lite senare ett lovsångståg runt där samt nere i tunnelbanan. Det som hände senare på kvällen var otroligt häftigt, men inget jag tänkte ta upp här. En kväll att minnas, på alla sätt! 

På tåget hem

Kortspelande

Vi åkte från Berlin lite efter sex på morgonen och var hemma i Gävle igen runt 17.

En otrolig resa som berörde. Det är svårt att förklara allt som hände, men jag låter bilderna berätta det de kan.

Postat av: Emelie

Åh jag längtar verkligen tillbaka!!

Älskar dina bilder <3

2009-07-04 @ 19:39:52
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Om du skulle ha en tjej/kille,eller om du har, vad räknar du då som otrohet?



Kram!

2009-07-04 @ 20:03:28
URL: http://extreme.blogg.se/
Postat av: Alina

nice pics!

2009-07-04 @ 20:10:57
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: carro

Snygg blogg :D allt bra med dig?



ha en super bra kväll!

Carro

2009-07-04 @ 20:13:23
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Kasper

Kommentera gärna vad du tycker om min nya design :)

2009-07-04 @ 20:29:12
URL: http://kazpeer.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fin blogg! :)

2009-07-04 @ 20:29:18
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0