Studenten

2009-06-12@16:37:57
Hela dagen var alldeles, alldeles underbar, på alla sätt och vis!

Det började med champagnefrukost på esplanaden framför skolan. Tyvärr så ösregnade det så vi flyttade in under tak vid teatern. Där tog vi även studentfoto på hela skolan och även klassvis. När detta var färdigt bar det av in i cirkusbyggnaden för mingel mm. 11.45 satt vi allihop inne i aulan för tal, sång och stipendieutdelning. Började med Den blomstertid nu kommer och fortsatte md en till sång innan det var dags för stipendieutdelningen. Fyra stycken från vår klass fick ett, jag var överraskande nog en av dem! Helt sjukt. Vi var ett antal som fick likadant stipendium och motiveringen löd: för gott studieresultat och gott uppförande, typ. Kändes helt overkligt. Grattis även till Emma som fick stipendie i svenska! <3

Sen blev det mösspåtagning och vi allihop sjöng studentsången, det sista vi gjorde i aulan på Vasaskolan. Efter detta var det dags för utspark och alla klasser stod spänt och väntade på att få komma ut. Vår klass var ganska långt bak men när det väl var vår tur sprang vi ut och ställde oss och sjöng för fulla muggar; vi har gått en lång lång väg (vi har gått en lång lång väg) osv osv. Sen spred vi ut och för att leta efter nära och kära.

Runt 13.40 var det dags för studentparaden genom stan. Vi tågade fram med våra skyltar och med blommor och gosedjur i band runt halsarna. Det blev sång, skratt och ett väldigt trevlig ögonblick. Efter paraden åkte jag hem och förberedde lite för mottagningen jag skulle ha.

Mormor och morfar var redan här, sedan kom Anna-Sara och det var de enda jag visste skulle komma, men ännu fler dök upp vilket var otroligt trevligt. Det bjöds på smörgåstårta och fika. Lite senare på eftermiddagen blev det även spexdans, väldigt underhållande måste jag säga.

Runt 18.30 var hela klassen på flaket vid Konserthuset och förberedde oss för en helkväll på flaket. Vi hade bestämt att vi skulle åka runt till olika klasskamrater och vårt första stopp var hemma hos Nina i Bomhus, därefter bar det av till lokalen vid Sara här i Sätra, dit kom även mina föräldrar. Efter det stoppet bar det av till Stigslund och Marcus, sedan Danne, Idag och Stefan. Vi slutade turen hos August som bor närmare stan, där blev det efterfest. Vi stannade dock inte så länge, var väl hemma runt ett. Flakturen var väldigt trevlig måste jag säga!

Tack för en helt underbar dag, verkligen ett minne för livet, något jag kommer bevara som något värdefullt. Tack för alla som kom hit på min mottagning, jag uppskattar det verkligen.
Sen vill jag även tacka min underbara klass, NV3A, för dessa tre år, dessa tre underbara år.
Tack för allt
<3


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0