Nicaragua- me encanta! <3

2009-03-13@22:41:13
Jag ska nu försöka göra en snabb sammanfattning av denna resa, denna underbara resa som kom att förändra mitt liv!
Jag kommer absolut inte kunna ta upp allt vi gjorde eller berätta om allt, då skulle jag få hålla på tills på måndag, för det hände så otroligt mycket. Jag ska i alla fall göra mitt bästa, ibland låter jag bilderna tala för sig själv, en bild säger mer än 1000 ord, jag håller fast vid det!




Avresa från Gävle fredagen den 20 februari, ankomst till Dario söndagen den 22 februari. Lååång jobbig flygresa men det var det lätt värt!


Här är då huset som blev vårt hem de följande två veckorna.


En del av gatan, huset ligger till vänster utanför bilden. det var väldigt sött där på ngt sätt, så enkelt men ändå så hemtrevligt! Kontraster mellan ställning syntes dock väldigt mycket, överallt!


Fina Maria utanför vårt hus. Vi bodde där tillsammans, Johan bodde där också.


Vi utanför kyrkan som blev vårt samlingsställe. Jag tycker så mycket om er!


Flakåkning blev det mycket av!
Här är vi på väg till ett sopberg för att dela ut mat och kläder åt de människor som bor där!

Här följer några bilder från sopberget. Det var helt omöjligt att inte bli berörd av intrycken man fick. När man ser alla dessa barn som knappt ägen kläder att ha på kroppen men ändå har en livsglädje som man önskar man själv hade ibland. Våra problem är ingenting jämfört med deras, ändå verkar de oberoende. De fokuserar bara på det som är viktigt för stunden och försöker att inte tänka på det jobbiga. Det är beundransvärt!
Samtidigt kan man inte undgå att känna smärtan i hjärtat av att se hur de lever. Alla dessa barn, alla dessa människor man vill hjälpa, men inte har möjlighet att göra något för alla.







Hur kan man förbli oberörd av det här?

Här följer lite naturbilder från diverse platser. Vi fick möjligheten att besöka så otroligt vackra platser, med vyer som nästan fick en att tappa andan. Jag ska försöka lägga upp dem med en liten vink om vart vi var någonstans så blir det lite lättare att följa.


Vy från sopberget


Academia Cristiana - utsikten där var fantastisk


Vy över vulkan från den fattiga bergsbyn El Bordo









Dessa bilder är från vår vistelse vid havet. Denna resa gjorde vi första helgen vi var i Nicaragua och stannade där fredag till söndag. Helt otrolig upplevelse med varmt vatten, god mat och mäktiga solnedgångar. Samt trevligt sällskap!









Vi hann även med ett besök på en förskola! Helt bedårande små barn :)


Vi besökte en aktiv vulkan. En otrolig upplevelse!


Utsikt över en lagun. Vi var även till en lagun och badade, eller okej, jag satt på stranden och frös, haha! Men det var mysigt ändå! Så otroligt vackert!


Nu har jag gått igenom en del av resan, orkar inte ta upp så mycket mer men ni som känner mig vet hur jag känner mig efteråt och ni som var med om den delar samma minnen som mig, helt otroliga minnen.
Som avslutning ska jag lägga upp en bild från vår avskedsfest dagen innan vi begav oss av på vår resa mot Sverige igen.



Tack för en underbar upplevelse! <3


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0