Trabalenguas

2010-09-02@15:42:59
Jobbade inatt och har nu dragit på mig en förkylning av något slag. Är helt mör i hela kroppen, huvudet är fullt av bomull och studsande järnbollar och ja... Ni kanske förstår..
Men är ledig från lektion imorgon iaf, får vila lite (läs: läsa socialpsykologi) och sen accelererar jag för fullt inför helgen. 

Ska kanske tilläggas att jag även tränade innebandy till slut, två timmars otroligt rolig träning. Har verkligen saknat det under sommaren! 





Har min spanska spellista på Spotify på repeat här hemma, även fast jag inte ger den all min uppmärksamhet så kanske något fastnar iaf. Men lektionerna har gått bättre och bättre, en intensivvecka kvar och sen sätter vi igång "på riktigt"


Minnesanteckning: köp ett usb-headset! Så förblir jag kanske inte ofrivilligt stum och förvisad till skrivande på chatten under resten av terminen..

Chao!


och förresten, prova säga det här högt:

El otorrinolaringólogo de Parangaricuirimicuaro
se quiere
desotorrinolaringologoparangaricutirimicuarizar
porque si no se
desotorrinolaringologoparangaricutirimicuarizar
a lo van a
desotorrinolaringologoparangaricutirimicuarizar


Uttalsövning, tungvrickare och jag vet inte vad
och nej, jag vet inte vad det betyder
och nej, jag lyckades inte säga det heller
Lycka till :-)



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0