Feliz Navidad!

2011-12-23@16:58:40
Nu börjar julen närma sig med stormsteg här i landet där julstämningen inte alltid är på topp. Den är den 23 december idag och vi har faktiskt varit och julshoppat en del, men det finns ingen gran att lägga paketen under, ingen snö att kriga med och ingen pepparkaksdoft. Men jag älskar det ändå! Det känns så fel men ändå så rätt, på ett sätt skulle jag vilja vara hemma med min familj på julafton, så som det alltid brukar vara (och ja, jag saknar alla så otroligt mycket!), men samtidigt så vet jag innerst inne att jag inte skulle vilja vara någon annanstans än just här, där jag är. Vi kommer fira vår julafton här i huset och sen kommer vi åka bort ett par dagar efter jul och komma hem lagom till nyår. Väldigt annorlunda, men helt underbart. Jag har dock börjat inse att trots att jag spelar Carolas julskiva på full volym och på repeat så kommer julstämningen nog inte infinna sig, men jag tror jag överlever, för jag är ju egentligen inte här för att allt ska vara likadant som hemma. Det är det nya som är det spännande och det är det som jag tycker så otroligt mycket om. Igår fixade jag och Marlene dock en blinkande julslinga som vi hängde på framsidan av huset, kanske blir det lite mer som hemma, fast ändå inte...

Feliz Navidad på er allihop! Hoppas ni får en fantastisk jul, det tänker vi ha! :-)












Postat av: Mange

Hyvää Joulua!!!

2011-12-23 @ 18:34:21
Postat av: Emma

God jul <3

2011-12-25 @ 11:49:48
URL: http://emmalundgren.webblogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0