Yes it's true, and I believe it

2011-12-15@21:06:44

Julen börjar närma sig med stormsteg och vi går på jullov på måndag. Vi hade vår sista lektion igår och på lördag åker vi på vår sista missionsresa för i år. Det kommer bli otroligt roligt! Vi ska åka och ha fest för fattiga barn, med piñatas och lite presenter.

Igår tog vi även hit en svensk tradition, vi hade ett litet luciatåg för våra Nica-vänner innan lektionen. Vi sjöng svenska julsånger, var klädda i vitt (eller så nära vitt man kunde komma), med glitter i håret för mig och Marlene och stjärngossestrut och stjärna för David och Emanuel. Vi hade även köpt lussebullar (munkar), pepparkakor (chocolate chip cookies) och julmust (coca cola). Det verkade vara uppskattat i alla fall! Och vi hade kul!


Jag och David var på retreat med kyrkan i helgen, vi bodde på Academia Cristiana som ligger inte långt härifrån men ändå lite avskilt. Där fick vi verkligen möta Gud på ett speciellt sätt, det var bland det starkaste jag upplevt på länge och verkligen en rannsakning, inifrån och ut. Något jag tror alla behöver gå igenom. Verkligen mäktigt.

Här kommer ytterligare lite bilder från Puerta del Cielo. Ska dit i eftermiddag igen, men då ska jag till kyrkan på una charla tillsammans med en från kyrka och psykologen på Senda. Det ska bli kul! De ska prata om förhållandet mellan föräldrar och barn.



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0