Eres mi respirar

2011-10-30@02:48:40

Nästa vecka kommer vi gå på höstlov och vi har planerat in en tripp till Costa Rica, från måndag till lördag. Det ser vi fram emot, ett litet äventyr tillsammans!

Förra helgen var vi lediga och då var vi på ett litet äventyr till Masaya och Granada. Vi var och besökte en vulkan i Masaya på lördagen och därefter åkte vi till marknaden där vi gick runt och tittade på allt möjligt. Sedan åkte vi vidare till Granada där vi hade turen att hitta ett sjukt fint hotell väldigt billigt där vi stannade över natten. Sjukt mysigt med öppet tak på bakgården med mycket grönt och en fontän. Runt fanns gungstolar som vi bosatte oss i senare på kvällen efter att vi gått och köpt frukost till morgondagen.
På söndagen utforskade vi staden, först var vi uppe i ett klocktorn för utsikt över hela staden, väldigt vackert! Sedan gick vi ner till havet och där blev vi "uppraggade" av en som hade hand om turistfärder med båt bland öarna. Vi hakade på och tillsammans med fyra andra fick vi åka i en liten öppen båt bland alla fina gröna öar. Breath-taking-views! Verkligen helt underbart. Vi träffade även på en liten apokompis, sjukt söt.
Därefter tog vi en buss till Managua för att därefter åka vidare mot Dario, no problems tänkte vi, men tji fick vi. Vi hamnade inte alls på det ställe vi trott med bussen och därifrån gick bara bussar tillbaka till Masaya/Granada. Jahapp tänkte vi och fick ringa och fråga om råd och sen efter att vi frågat lite fler folk fick vi veta att vi behövde ta en lokalbuss till busstationen. När vi tagit en buss och hoppat av där vi blev tillsagda fick vi höra att vi var på fel ställe och behövde ta en buss till. När vi väl tagit den bussen så hamnade vi äntligen rätt och kom på en fullproppad buss till Dario. Efter att ha karusellat runt i huvudstaden utan system alls så hittade vi i alla fall rätt.