When dreams are coming true

2011-10-05@18:19:52
Jag har blivit beordrad sängläge den närmsta tiden så nu sitter jag här... Jag vet att det är ganska bra, egentligen, men just nu skulle jag vilja vara ute med de andra, kan vara en ganska rastlös och stressad själ ibland och trots att jag just nu känner för att sova flera timmar så vill jag bara att febern ska försvinna, poff, så blev jag frisk..
Äter antibiotika och ska göra det tills imorgon, har knarkat febernedsättande och gör det fortfarande. Tack och lov att vi ska vara här länge, skulle vara tråkigt om hela resan blev förstörd på grund av några små sketna parasiter. Men man får ta det som det är..

Vi har varit ute på en del äventyr i veckan, vi var på vår första "missionstripp" i söndags, till San Antonio. En av Nica-eleverna är pastor där så vi var till hans kyrka och hade möte. Och jag tackar Gud för att jag inte är katolik... Vi blev indelade i grupper som skulle gå runt till husen där och bjuda in folk till mötet vi skulle ha. jag och Emanuel gick tillsammans med två av Nica-eleverna och de första tre husen gick bra.. Sen tog det stopp.. Vi kom in och frågade om vi fick dela något från Bibeln. Det första vi möttes av var en som sa att här var vi minsann katoliker. Sen fattade vi inte så mycket mer utom att de ville att vi skulle sätta oss, så det gjorde vi. Sen satt vi där, i 25 minuter, medan hon rabblade böner om och om igen, radband hade hon också som hon höll på och fingrade på. Samtidigt stod två stycken bredvid och verkade tävla om vem som kunde rabbla böner snabbast, för fort gick det. Ja... vad ska man säga, vi var ganska lättade när vi kom ut därifrån och sedan var det dags för oss att gå tillbaka för att mötet skulle börja. Tack igen Gud för att jag inte är katolik. Jag hade aldrig klarat av att hålla på sådär.. Mötet för övrigt blev bra!

Jag har det helt fantastiskt här. Jag älskar landet, människorna, kulturen, allt. Okej då, inte parasiterna, jag erkänner väl det.. Men resten. My heart belongs to you.



Postat av: C-G

Hej!



Krya på dig! Du vet att du har Gud med dig och han ser till så du blir frisk. Dina berättelser är helt underbara. Man får sig ett gott skratt varje gång. Du har en härlig humor. Fin bild på gänget! :-D

2011-10-06 @ 18:30:52
Postat av: Sara Hartung

Krya på dig! Vi har varit hemma hos din familj och fikat. Roligt att träffa dem. Det var tomt efter dig!

Vad roligt det är att läsa dina berättelser och om dina upplevelser. Det är fantastisk att du får vara där ditt hjärta är och att du får arbeta för Gud! Stor kram Sara

2011-10-15 @ 01:45:54

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0