You're all that I want, You're all that I need, You're everything!

2012-04-12@06:33:14
Jag har fått vara med om så otroliga saker på min resa här på andra sida jorden, i mitt Nicaragua! Det är omöjligt att räkna upp alla här, det skulle ta dagar, men något som gjorde stort intryck på mig nu senast var den missionsresa vi var på tillsammans med hela klassen. Vi åkte tillbaka till Bocay, stället där vi spenderade några fina dagar mellan jul och nyår i december. En härlig känsla att komma tillbaka till den välbekanta lilla staden efter en fyra och en halv timmes resa på ett camioneta-flak, elva pers plus all packning.
Vi bodde på våningen ovanför stället vi bodde på sist, då delade vi rum med kaffebönor och majs, nu delade vi rum med en fin pastorsfamilj.

Under veckan fick vi vara med om mycket och i vrje sak vi gjorde kunde vi tydligt se hur Gud var med, eller genom motgångar av diverse slag kunde vi se att det fanns något att bryta igenom. Och Gud lämnade aldrig.
Fyra församlingar fick vi besöka på fyra dagar och vi var även och evangeliserade i hur och på gatan där vi bad för folk och bjöd in dem till gudstjänsterna. På dessa möten fick vi vara med och betjäna människorna på många olika sätt. Det som gjorde mest intryck på mig var att vi fick bli använda av Gud genom direkta profetiska tilltal till människor. Jag har aldrig gjort det förut, jag har aldrig trott att Gud ville tala till någon annan genom mig, jag menar, det finns ju hur mycket människor som helst om kan göra det! Men under veckan fick jag känna hur Gud ledde och hur han talade, inget av det jag sa var mina ord, det var Gud som berörde. Vi fick även vara med och be för människor, många av dem blev helade. Det verkade så lätt! Människors tro i det här landet övergår allt jag någonsin sett tidigare. Det är mäktigt!

Veckan tog slut fort, alldeles för fort. Men det har kommit mycket positivt ut av resan, vi som team har blivit med sammansvetsade och arbetar bättre tillsammans. Vi kan slappna av tillsammans på ett helt annat sätt och jag bara brinner av en sån kärlek och omtanke för dem. Jag är glad över att få vara en del i det.


Flakfärd

Bocay!

Dagsutflykt till en finca!

Ridning!


Postat av: Annie

Va härligt det ser ut <3 Gud välsigne dig <3

2012-04-12 @ 23:26:01

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0