He sent me a miracle

2012-03-16@17:41:21
Dagarna springer förbi och det är lite svårt att försöka fånga dem ibland, vilket är synd, för det blir bara färre möjligheter att göra det. Men samtidigt så har jag fångat så otroligt vackra ögonblick i veckan, inte på bild, men i hjärtat och det är egentligen det som betyder allra mest.

Vi har varit här i staden och haft praktik, lektioner och annat. Vi hade Treasure Hunt i söndags, något som blev väldigt fint. Det handlar om att leta efter Guds skatter som finns i människorna. Vi bad, lyssnade in Guds röst och skrev ner det vi fick. Därefter gick vi runt och letade upp de människor Gud ville beröra och så bad vi för dem. Vi fick be för flera stycken som alla stämde in helt perfekt på det som en eller flera personer skrivit upp. Vi fick inte vara med om något direkt helande på plats, men jag tror ändå att Gud rörde vid dem, på något sätt.

Vi var även ute på äventyr i tisdags när vi behövde ta ut pengar till hyran. Vägen till Sebaco har varit avstängd i flera dagar nu då det är någon protest på gång så vägen till och från Sebaco plus ett besök på banken tog tre timmar, banligtvis tar det väl max en timme. Vi åkte genom floden, genom en massa risfält medan ris regnade över oss, vi åkte förbi över 100 köande lastbilar och sicksackade i diken för att ta oss förbi köerna. Men vi lyckades!

Igår var jag och Sofia i Puerta de Cielo, de har pyssel för kvinnorna där en gång i veckan och vi ville se hur det var. Så jag fick träffa mina fina barn och dessutom blev jag galet sugen på att pyssla. Så det var trevligt!

Och just ja, har lärt mig göra gallo pinto!


Vid middagen fick jag träffa på den här lilla sötsaken!



Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0