Con todo mi corazón

2012-05-07@18:02:24
Nu är det tomt här i huset, Sofia och Stina åkte mot Sverige igår förmiddag. Vi saknar er tjejer! När vi gick till kyrkan på eftermiddagen höll jag flera gånger på att vända mig om och säga något till Sofia, både på vägen dit, men också i kyrkan. Sen kände jag mig bara dum när jag nästan hade pratat ut i luften. Hade nog verkat lite konstigt, ingen annan hade ju förstått någonting och jag vet inte vad jag skulle sagt om de bad om en förklaring. Kanske att det fattas något och att jag inte riktigt förstått det än. Men att det ändå finns kvar, det är bara ingen som ser det.
Dagen innan de for blev väldigt fin. Efter lunch, okej då, på lunchen, bokstavligen. Det blev lite stressat så vi fick ta vår lunch på plasttallrikar och drickan i en plastpåse och äta på bussen. Det är så man gör här. Vi for till sjukhuset i Matagalpa och gick runt och bad för patienterna där. Det var en annorlunda upplevelse.
När vi kom hem fick jag ett telefonsamtal från en av ledarna i kyrkan som bad mig ta med Sofia till kyrkan för de hade planerat en liten sorpresa. När vi kom dit satt ledarteamet runt ett bord. De hade fixat tårtor som vi åt tillsammans och de sa så otroligt fina ord till henne. En väldigt fin stund!
Senare på kvällen hade vi la despedida för dem då klassen kom hit och några till. Vi åt tillsammans, tittade på bilder och avslutade kvällen med ett tårtkrig. Los amo!

Postat av: C-G

Hahahaha! Helt underbart! Man får sig ett gott skratt nästan hela tiden. Det kan ju vara lite allvarligare saker ibland men så kommer man till slutet av det hela och då får du till en rolig avslutning på allt. :-D

2012-05-08 @ 07:44:16

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0