Och tankarna tar platsen som något annat borde få

2014-06-19@19:41:11
Om man skulle komma in i min lägenhet för tillfället så ser man först en hall, som är ungefär lika rörig som vanligt, alltså inget ovanligt. Tar man ett kliv längre in så ser man en väldigt tom hylla till vänster, det ser helt enkelt ut som om personen som bor här har flyttat ut och glömt den. Tar man ett steg till in i vardagsrummet så är det som om en bomb exploderat. Där står nämligen alla saker som för bara några timmar sedan var i hyllan i hallen, den som nu står tom. Dessutom så står en ny möbel bestående av fyra separata delar mitt på golvet i sin väntan på att få byta plats med hyllan, hyllan ska i sin tur skruvas ned och tas ner i källaren. Och därtill så ligger resväskan fortfarande på golvet, dock nu lit emer tom än senast och packningen inför morgondagens jobb ligger även den på golvet klar och redo att tas till bussen. Och jag då? Jag sitter i soffan och begrundar allt detta och tänker att det är väldigt bra att jag inte har något inplanerat besök de närmsta dagarna, då hinner jag kanske fixa iordning en del i alla fall. 
 
När jag nu konstaterat att det inte går att göra så mycket åt röran för tillfället så sätter jag på en film. Bra lösning känner jag nu..
 
 
En ganska passande bild måste jag säga, från en gudstjänst om mission för ett par veckor sen.
 


Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0